Telefoon: 0515-521625
B.Samenstelling bestuur
De kerkenraad wordt bestuurd door 21 ambtsdragers.
(predikanten, ouderlingen, ouderling-kerkrentmeesters en diakenen).
Preses en scriba worden in functie gekozen. De wijze van verkiezing is geregeld in de Kerkorde van de Protestantse Kerk in Nederland.
C. Doelstelling/visie
Zie beleidsplan:
Beleidsplan2023-2026.pdf
D. Beleidsplan
De hierboven genoemde Doelstelling/Visie is door onze kerk verwoord in een Beleidsplan.
E. Beloningsbeleid
De beloning van de predikant van onze gemeente is geregeld in de ‘Generale regeling rechtspositie predikanten. De hierop betrekking hebbende regelingen vindt u via deze link:
http://www.protestantsekerk.nl/actief-in-de-kerk/Kerkorde/Paginas/Generale-regelingen.aspx
F. Verslag Activiteiten
Bijzondere vieringen:
Kind – op – schoot – vieringen
Gezinsvieringen één keer per maand
Jeugddiensten
Thomasviering
Zangavonden: Iona/Taizé-muziek en een verzoekprogramma
Top-2000-dienst
Gesprekskring:
Veertigers, einde of nieuw begin?
Een goede buur is beter … Buurtgesprekken
’Rouw op je dak’ Lotgenoten met verlieservaringen in het licht van geloof
Ouderencafé ‘Meer geluk dan grijsheid’
Dertigerscafé
Doopreünie
Jongeren:
Bernegeaën en zondagschool: Bijbelverhalen voor kinderen van 4-12 jaar
Jeugdkerk voor jongeren van 12-16 jaar elke derde zondag van de maand
Jongerengespreksgroep 12-16 jaar
Jeugdwurk 16-25 jaar
Nacht – zonder - huis
G. Voorgenomen bestedingen
H. Verkorte staat van baten en lasten met toelichting
Jaarcijfers 2021
Jaarcijfers 2020
Jaarcijfers 2019
Jaarcijfers 2018
Begroting 2022
Begroting 2021
Begroting 2020
Format:ANBI-transparantie: staat van baten en lasten 2017 versie 02-2019 d.d. 02-04-2019(=download)
Financiële verantwoording diaconie
Jaarcijfers 2021
Jaarcijfers 2020
Jaarcijfers 2019
Jaarcijfers 2018
Format ANBI transparante gegevens diaconie 2018 versie 01-2019 d.d. 22-05-2019
Format ANBI transparante gegevens diaconie 2017 versie 02-2019 d.d. 31-03-2019
Toelichting
Kerkgenootschappen en hun onderdelen zorgen in Nederland zelf voor de benodigde inkomsten voor hun activiteiten. Aan de kerkleden wordt elk jaar via de Actie Kerkbalans gevraagd om hun bijdrage voor het werk van de kerkelijke gemeente waartoe zij behoren. Soms bezit de kerkelijke gemeente ook nog enig vermogen. De opbrengsten van dit vermogen worden aangewend voor het werk van de gemeente. Kerken ontvangen geen overheidssubsidie in Nederland, behoudens voor de instandhouding van monumentale (kerk)gebouwen of een specifiek project. Een groot deel van de ontvangen inkomsten wordt besteed aan pastoraat, in de vorm van salarissen voor de predikant en aan de organisatie van kerkelijke activiteiten. Daarnaast worden de ontvangen inkomsten ook besteed aan het in stand houden van de kerkelijke bezittingen, benodigd voor het houden van de kerkdiensten (zoals onderhoud, energie, belastingen en verzekeringen) en aan de kosten van de eigen organisatie (salaris koster, vrijwilligers) en bijdragen voor het in stand houden van het landelijk werk.
Kosters/organisten
De vergoedingen aan kosters en organisten worden verstrekt conform de vrijwilligersregeling.
Rekeningnummers:
KERKELIJKE bijdragen:
Rek. nr. NL56 RABO 037.06.08.305
t.n.v. Protestantse gemeente ‘de Lege Geaën’
p/a J. Bouwma, Kaatsland 100 8608 EB Sneek
FINANCIËN Protestantse gemeente ‘De Lege Geaën’
Rek. nr. NL43 RABO 035.95.07.956
p/a Siebren Bakker, Koaiwei 5, 8626 GD Offenwier
DIACONIE en ZWO (Zending – Werelddiakonaat – Ontwikkelingssamenwerking)
Rek. nr. NL18 RABO 035.95.07.824 t.n.v. Diaconie Prot. gemeente ‘De Lege Geaën’
p/a Lenie Abma- de Lange
Durk Dijkstrastrjitte 17, 9014 CC Tersoal
Fiscaalnummer
RSIN nummer: 824314736 – Protestantse gemeente ‘De Lege Geaën’ te Gauw
RSIN nummer: 824118297 – Diaconie van de Protestantse gemeente "De Lege Geaen" te Gauw.