Berne- en jeugdwerk van de Protestantse Gemeente ‘De Lege Geaën’ Berne- en jeugdwerk van de Protestantse Gemeente ‘De Lege Geaën’
Iedere twee weken is er een activiteit voor de kinderen in de leeftijd van ongeveer 4 - 12 jaar op de plek waar de kerkdienst ook plaatsvindt. We werken met een groepje vrijwilligers in een roulerend schema.
De vrijwilligers zijn vrij om in overleg met de predikant het kinderwerk een eigen invulling te geven. Zo krijgen de kinderen een grote diversiteit aan activiteiten aangeboden. Denk hierbij aan voorlezen, toneel, knutselen, maar ook een uitstapje behoort tot de mogelijkheden.
Op deze ochtenden is er ook oppas voor de allerkleinsten aanwezig.
Jonge gezinnen zijn dus van harte welkom om met elkaar naar de kerk te komen. Wil je meer weten of ook mee helpen binnen het kinderwerk zoek contact met:
Mirjam Greidanus email: mirjamgreidanus@hotmail.com          tel. 06-40348696
Dorinke Huistra     email: dorinkekouwenhoven@hotmail.com  tel. 06-27076475

De Kind-op-Schoot diensten.
De kind-op-schoot diensten zijn belevingsgerichte diensten voor de jongste kinderen van onze gemeente. Een speciale commissie, bestaand uit Mirjam Buma, Marieke Glazema en Rinske Marleen de Vries, organiseert tweemaal per jaar een dienst waarbij ‘beer Jurjen’ centraal staat. Tijdens deze diensten beleven we het Bijbelverhaal met al onze zintuigen. Het verhaal wordt afgewisseld met liedjes op een bekende kindermelodie en belevingsgerichte activiteiten.

Sneinsskoalle. In Goaiïngea wordt sneinsskoalle gegeven door Tryntsje van der Goot en Wiesje Mutsaers.    Drie zondagen per maand vertellen zij over Bijbelse verhalen en worden prachtige creatieve verwerkingen gemaakt.

Geen dienst i.v.m. Dauwtrappen
datum en tijdstip 09-05-2024 om n.v.t.
Hemelvaartsdag meer details