ZWO ZWO
De letters ZWO staan voor Zending, Werelddiaconaat en Ontwikkelingssamenwerking.De ZWO is onderdeel van de Diaconie.
Eén van de voornaamste taken is de gemeente bewust en betrokken te maken bij het missionaire werk.
De ZWO adopteert voor de komende 2 jaar 2017-2018 het project Beautiful Kidz Namibia. De in Joure gevestigde hulporganisatie is 12,5 jaar geleden opgericht door Piet en Ans Falkena.

Vanuit Friesland zet de stichting “Beautiful Kidz Namibia” zich in voor de armste kinderen in Namibië. Onderwijs staat centraal want het geeft de volgende generatie een eerlijke kans op een betere toekomst. Beautiful Kidz Namibia is een christelijke, interkerkelijke organisatie. In een eigen dagverzorgingscentrum in de sloppenwijk “Katutura” van de hoofdstad Windhoek wordt sinds 2003 steun geboden aan kinderen in nood. In 2014 is de organisatie uitgebreid met het dagopvangcentrum in Ovitoto. Het gaat om steun aan kwetsbare kinderen die veelal het slachtoffer zijn geworden van de HIV/AIDS epidemie. Vader en/of moeder zijn aan de gevolgen van AIDS overleden en in veel gevallen zijn de kinderen zelf ook seropositief. Het met nauwelijks twee miljoen inwoners dun bevolkte land Namibië telt 200.000 weeskinderen! Er is een groot tekort aan opvang voor deze kinderen. Beautiful Kidz gaat de uitdaging aan!
Kijk voor meer informatie op de website www.beautifulkidznamibia.nl
Er zijn drie zendingsweken in het jaar, namelijk de Voorjaarszendingsweek, de Pinksterzendingsweek en de Najaar-zendingsweek. Tijdens deze weken is er een collecte voor het doel van de zendingsweek.
De ZWO commissie heeft in het najaar van 2016 door de gehele streek van onze gemeente een brief bij elk huisadres bezorgd met de vraag of men het werk wil steunen met een jaarlijkse donatie.
Ook willen zij weer een Markt van Hoop organiseren op zaterdag 11 februari 2017. De opbrengst zal dan voor de Stichting Beantiful Kidz Namibia zijn.
In Bijeen zal men u hierover op de hoogte houden.

Contactpersonen ZWO:
Tineke Postma    0515-521227 of via mail bbtpostma@gmail.com
Janke Gerbrandij 0566-601788 of via mail w.gerbrandij@hetnet.nl

Geen dienst i.v.m. Dauwtrappen
datum en tijdstip 09-05-2024 om n.v.t.
Hemelvaartsdag meer details