Tijd voor een feestje? Tijd voor een feestje?
Samen kerk zijn doen we niet alleen op zondag. Samen kerk zijn gaat de hele week door. We zien naar elkaar om, we gaan met elkaar in gesprek, kortom we hebben aandacht voor elkaar. De kerkdienst is een mooi moment in de week om ons geloof te versterken en te bezingen, maar een kerkdienst is voor sommige mensen een te grote drempel, daarom willen we die mensen een alternatief geven. Daarover leest u meer hieronder.

Hoe vind je verdieping en rust in drukke tijden? Hoe leef je echt ten volle? Hoe verbind je je met heel verschillende mensen? Over dit soort vragen gaat de cursus Vieren.
Vieren is kennismaken met het christelijke geloof, samen met anderen die ook nieuwsgierig zijn en meer willen weten en beleven. Dat gaat heel open. Je ‘moet’ niks. Jouw bijdrage aan de gesprekken doet er evenzeer toe als die van de anderen.
Vieren begint bij de christelijke feestdagen. Je kent vast Kerst en Pasen, maar er zijn er veel meer. Tijdens Vieren kun je de zeven belangrijkste onderzoeken en iets proeven van de eeuwenoude levenswijsheid in deze feesten.

We willen een start maken met deze cursus op maandag 6 november. Aanmelden kan bij dominee Michiel. Wanneer deze datum je niet past en je wilt wel graag meedoen, neem dan even contact met me op, dan kijken we in overleg met de andere deelnemers of we een andere datum kunnen vinden.

Daarnaast is er ook sinds anderhalf jaar een gespreksgroep voor jongen mensen, zeg maar de twintig plussers actief. Bij deze groep gaan een aantal mensen ons verlaten vanwege verhuizing, studie of sport, dus we zijn nog op zoek naar nieuwe aanwas voor deze groep zodat we hier ook mee door kunnen gaan. De onderwerpen die we bespreken zijn altijd in overleg. Opgeven kan ook bij dominee Michiel.

Kerkdienst Westereinkerk Tersoal
datum en tijdstip 05-05-2024 om 9.30 uur
Wilhelmus zingen

Geen dienst i.v.m. Dauwtrappen
datum en tijdstip 09-05-2024 om n.v.t.
Hemelvaartsdag meer details

Kerkdienst Goënga