Brief Kerkbalans 2024 Brief Kerkbalans 2024
Aan de leden van onze gemeente en aan allen die de kerken in de Lege Geaën een warm hart toedragen,

De kerk. Wat betekent het voor u? Is het een plek waar u God vindt? Een plek waar u gelijkgestemden ontmoet, uw zorgen kunt delen of naar anderen omkijkt?
Waar u tijd vindt om te bidden en te bezinnen, en kunt groeien in geloof?
Of vooral een moment in de week waar u even kunt uitstijgen boven de waan van de dag?

De waarde van de kerk is voor iedereen weer anders. Maar feit is dat onze kerk voor veel mensen in de Lege Geaën van grote betekenis is!
Dat moment in de week waarop we samenkomen om te zingen en muziek te maken, het geloof met elkaar delen en tot rust te komen, is voor veel van ons niet weg te denken.
Ook de plek in ons midden waar we huwelijken mogen vieren en rouwen om degenen die we verloren.
Tegelijk is het een plek van waaruit we zorgen voor alle mensen om ons heen. We zijn dankbaar dat we zo met elkaar van betekenis mogen zijn voor elkaar en voor de samenleving.

Het afgelopen jaar bouwden we verder aan een gemeenschap die omziet naar elkaar en klaarstaat voor alle mensen in de samenleving die onze steun nodig hebben.
Denk bijvoorbeeld eens aan de vieringen voor ouderen en de dankdagviering in de Mienskipsskoalle waar jong en oud samen kwamen.
Maar ook gespreksgroepen voor alle leeftijden en alle andere activiteiten die we in deze mienskip mogen organiseren.

Ook in 2024 willen we het samen kerk-zijn vorm en inhoud geven. Daar hebben we uw steun bij nodig! Met deze brief doen we daarom een dringend beroep op u voor een financiële bijdrage.

Want kerk-zijn kost geld. Denk aan het kerkgebouw, het pastoraat en het kinderwerk.
In 2024 willen we daarnaast meer omzien naar alle mensen in ons midden die moeite hebben financieel rond te komen.
Ook zoeken we steeds meer naar manieren om elkaar te ontmoeten juist buiten die viering op zondag om.
Alleen samen kunnen we dit waarmaken!
Zodat we ook in 2024 een gastvrije plek mogen zijn waar alle mensen zich gezien en geliefd weten, verbinding vinden en geïnspireerd raken.

Met elkaar vormen we een gemeenschap waar alle mensen altijd welkom zijn.

Uw steun is daarbij van onschatbare waarde.

Daarom doen wij mee met de Actie Kerkbalans. Geef ook!

datum en tijdstip 28-07-2024 om 10.00 uur

datum en tijdstip 04-08-2024 om 10.00 uur